Nordic Walking

Zapraszamy Państwa na wspólne treningi Nordic Walking.

Trening trwa: ok. 90 minut, prowadzony jest przez wykwalifikowanych instruktorów INWA.

Cena to: 10zł/osoba

*wypożyczenie kijów: 5zł

Miejsce spotkań: parking przy basenie UP ul. Chełmońskiego 43.

Chodzimy: tereny wałów nadoodrzańskich oraz Parku Szczytnickiego

Nasze profesjonalne kije do Nordic Walking są do Państwa dyspozycji (5zł).

Więcej informacji oraz rezerwacja telefonicznie/Email

Prosimy o wcześniejszą rezerwację miejsce z zaznaczeniem czy posiadają Państwo własne kije.

Nordic Walking najprościej rzecz ujmując, to spacer z kijkami. Lecz niech Was nie zwiedzie tak prozaiczne stwierdzenie. Jest to bowiem niezwykle wydajny i efektywny trening, który – jeśli wykonywany prawidłowo, angażuje aż 90% mięśni. Nordic Walking dostępny jest dla każdego, bez względu na płeć czy wiek, bowiem jego podstawą jest najbardziej powszechna i najprostsza forma ruchu, jaką jest marsz.  Poza tym nie ma ograniczeń co do miejsc, w których można uprawiać Nordic Walking, ponieważ kije są tak skonstruowane (posiadają tzw. ”stopki”), że można chodzić zarówno po miękkim podłożu, jak i po asfalcie.

Dzięki Nordic Walking:

  • rozwija się siła i wytrzymałość ramion
  • usprawnia się nasz układ oddechowy i sercowo-naczyniowy
  • wzmacnia system immunologiczny
  • spalamy o 40% kalorii więcej niż przy tradycyjnym marszu
  • obniżają się hormony stresu
  • obniżają się wartości tłuszczowe krwi i LDL, cholesterol
  • wzmacniają się kości, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko osteoporozy
  • poprawia się sprawność układu krążenia
  • zmniejsza się  rezystencja insulinowa – profilaktyka cukrzycy
  • następuje wzrost pochłaniania tlenu o 4,5-5.5 ml/kg/min
  • następuje wysoka wymiana energii przy regularnym oddychaniu: częstotliwość bicia serca
  • możliwe jest przeprowadzenie kardiotreningu do redukcji masy ciała
  • wydatek energetyczny wzrasta średnio o 30%
  • rozluźnienie napięcia w okolicach karku i ramion
  • marsz z kijami angażuje aż 90% mięśni całego ciała
  • nie obciążamy stawów i kolan, redukując to obciążenie znacząco (około 5kg odciążenia z każdym wbiciem kijka w podłoże)
  • kijki dają poczucie bezpieczeństwa i pozwalają na efektywny, dynamiczny trening w górach, na śniegu, na plaży, w lesie, parku oraz na oblodzonych nawierzchniach
  • zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami
  • możliwe jest utrzymanie sprawnego i zdrowego ciała.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress